TYP: a1

Nowe doniesienia w sprawie katastrofy El Faro

czwartek, 13 października 2016
Z mediów
Coraz więcej wskazuje na to, że przyczyną tragedii El Faro była awaria systemu komputerowego a nie błąd ludzki. Najnowsze nieoficjalnych na razie doniesienia wskazują, że do katastrofy mogło dojść nie z winy kapitana.

El Faro
By Source (WP:NFCC#4), Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=48062788


Śledztwo w sprawie tej katastrofy prowadzi Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu. W maju komisja straży przybrzeżnej Stanów Zjednoczonych ujawniła, że kapitan Michael Davidson starał się uniknąć nadchodzącego sztormu, ale prawdopodobnie miał do dyspozycji nieaktualne dane meteorologiczne. Według najnowszych doniesień, jak wynika z informacji korespondenta RMF FM w USA Pawła Żuchowskiego, kapitan otrzymał w wyniku prawdopodobnie jakiegoś błędu starą prognozę pogody. Być może nawet taką sprzed 12 godzin. Prognoza została wysłana automatycznie przez komputer.

Jak pamiętamy, El Faro wypłynął z portu Jacksonville na Florydzie i płynął do San Juan w Portoryko. Kapitan mógł nie być świadomy tego, że płynie w sam środek huraganu. A gdy się zorientował, że pogoda się zmienia - sięgnął po prognozę. Według niej huragan miał być 100 mil morskich od statku a był zaledwie 5. Na zmianę kursu było już za późno.

Na pokładzie statku, którego wrak odnaleziono na początku listopada 2015 roku, były 33 osoby, w tym pięciu Polaków. Wszyscy zginęli.



Tagi: El Faro, katastrofa, statek, kapitan
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 8 sierpnia

Z basenu jachtowego w Gdyni wyszła w rejs przebudowana szalupa statkowa "Chatka Puchatków", na której Jerzy Tarasiewicz i Janusz Misiewicz przepłynęli Altantyk (rejs zakończyli na Martynice 02.04.1959 r.)
piątek, 8 sierpnia 1958
Rozpoczął powojenną działalność Oddział Morski Yacht Klubu Polski; pracowali w nim m.in. Henryk Proszowski, Mieczysław Przewłocki, a na jego czele stanął kontradmirał Włodzimierz Steyer
środa, 8 sierpnia 1945
Na 35. milowej trasie odbyły się II regaty o Puchar Ameryki. Wśród startujących był także zwycięzca I regat, ale tym razem zajął 4. miejsce. W regatach zwyciężył amerykański "Magic"; puchar pozostał w Ameryce
poniedziałek, 8 sierpnia 1870