Trzech zawodników przekroczyło już tak zwaną bramkę bezpieczeństwa, która znajduje się na szerokości 45°S i rozciąga się od 109 do 121°E. Żeby przejść przez bramkę zawodnicy muszą zbliżyć się na odległość 1000 mil morskich do kontynentu australijskiego.
Bramka bezpieczeństwa została wyznaczona w tym miejscu przez komisję regatową na prośbę władz australijskich. W celu jej przekroczenia zawodnicy muszą zbliżyć się do wybrzeży Australii, co znacznie ułatwiłoby ewentualną akcję ratunkową. Bramki takie jak ta stosowane są w wokółziemskich regatach od momentu, gdy w roku 1997 w trakcie regat Vendée Globe jacht Brytyjczyka Tony'ego Bullimore'a wywrócił się, a żeglarz spędził cztery doby w odwróconym kadłubie na falach Oceanu Południowego.
Bramka bezpieczeństwa jest tu zaznaczona białą linią.
Urodził się Czesław Gogołkiewicz, jachtowy kapitan żeglugi wielkiej, kierownik biura projektowego stoczni im. Teligi, projektant "Spaniela", "Nike", "Raczyński II". Zginął na morzu.