TYP: a1

Pierwszy karbonowy jacht z serii Sunreef 74 - Diana

czwartek, 10 listopada 2016
Informacja prasowa

Mając za sobą już pięć wodowań spektakularnych katamaranów żaglowych z serii Sunreef 74, Sunreef Yachts z dumą przedstawia najbardziej technologicznie zaawansowaną jednostkę z tego modelu. Jacht o nazwie Diana został wybudowany z elementów włókna węglowego i wyposażony w najnowocześniejszy takielunek. Ten majestatyczny wielokadłubowiec oferuje niezrównany komfort życia na pokładzie, nie tracąc przy tym nic z dzielności morskiej i osiągów.

Sunreef 74 Diana

Od samego początku projekt budowy zakładał szczególne wymogi konstrukcyjne i wyjątkowo złożoną specyfikację. Użycie włókna węglowego pozwoliło nie tylko skompensować wagę bogatego wyposażenia jednostki (m.in. dwa pontony i jacuzzi), ale i zwiększyło jego dzielność morską oraz osiągi. Jacht posiada karbonowy pokład, flybridge, grodzie oraz nadbudowę. Stocznia ma obszerne doświadczenie w pracy z tym materiałem – produkuje swoje własne karbonowe maszty, a w 2013 roku zwodowała 80-stopowy katamaran żaglowy z włókna węglowego – Sunreef 80 Carbon Line Levante.

Sunreef 74 Diana

Jedną z cech wyróżniających jacht jest symbol Artemidy widniejący na żaglach, który przedstawia grecką boginię łowów, co świetnie odzwierciedla charakter jednostki. Wyposażona w najnowocześniejszy sprzęt Diana, to typ łodzi dla ambitnych i żądnych przygody.

Jacht przystosowano do żeglugi po wodach całego świata. Na jednostce przewidziano węglowy maszt i bom ze zwijaczem. Z głównej sterówki można automatycznie regulować ustawienie żagli za pomocą dotykowych ekranów, a system czujników obciążeń pozwoli uniknąć przeciążania kabestanów i takielunku.

Sunreef 74 Diana

Całość ma zapewnić bezpieczną oraz łatwą obsługę ożaglowania. Powiększona genua ma za zadanie zwiększyć osiągi przy kursie pod wiatr, spinaker ze zwijaczem wpłynie na skuteczność manewrów z wiatrem, a Code 0 ułatwi żeglugę prostopadle do wiatru. Z głównej sterówki, żagle może łatwo obsługiwać nawet jedna osoba.

Sunreef 74 Diana

SPECYFIKACJA TECHNICZNA JEDNOSTKI SUNREEF 74 DIANA:

 

Konstrukcja:

kompozyty/włókno węglowe

 

Długość:

24.4 m

 

Szerokość:

10.30 m

 

Zanurzenie min.:

1.90 m

 

Wysokość jachtu:

35.5 m

 

Grot:

170 m²

 

Code 0:

240 m²

 

Solent:

70 m²

 

Genua:

150 m²

 

Spinnaker:

400 m²

 

Kliwr sztormowy:

13 m²

 

Silniki:

2 x 240 HP

 

Zbiorniki paliwa:

2 x 3000 l

 

Zbiorniki wody:

2 x 800 l

 

Architektura okrętowa:

Sunreef Yachts

 

Design:

Sunreef Yachts

 

Konstrukcja:

Sunreef Yachts

 

Tagi: Sunreef Yachts, jacht, Diana
TYP: a3
0 0
Komentarze
Adriano: "Z głównej sterówki można automatycznie regulować ustawienie żagli za pomocą dotykowych ekranów, a system czujników obciążeń pozwoli uniknąć przeciążania kabestanów i takielunku."

... czy to jest jeszcze żeglarstwo?
niedziela, 13 listopada 2016, 10:35 Skomentuj
0 0
Krzysztof Rubik: Przydały by się dodatkowe zdjęcia np. z koi?
wtorek, 15 listopada 2016, 22:39 Skomentuj
0 0
TYP: a2

Kalendarium: 1 czerwca

W regatach Rolex Transatlantic Challenge wygrywa "Mari Cha IV".
środa, 1 czerwca 2005
Na starcie regat AZAB 83 stanął Jerzy Rakowicz na jachcie "Alices Mirror"; zajął 2 miejsce na mecie w Falmouth, a pierwsze w swojej klasie.
środa, 1 czerwca 1983
W Gdańsku odbył się chrzest "Pogorii".
niedziela, 1 czerwca 1980
Start do III Transatlantyckich Regat Samotnych Żeglarzy; tym razem wystartowało 35 zawodników. Regaty wygrał Geoffrey Williams na "Sir Thomas Lipton".
sobota, 1 czerwca 1968
Na małym jachcie "Tinkerbelle" Robert Manry rozpoczął samotny rejs z Falmouth w Stanach Zjednoczonych do Falmouth w Anglii.
wtorek, 1 czerwca 1965
Rozpoczęcie rejsu s/y "Amethyst" ze Stanleyem Jabłońskim przez Atlantyk.
sobota, 1 czerwca 1963
W Auckland kończy się rejs Erwina Webera na s/y "Farys", pierwszy samotny rejs polskiego żeglarza.
środa, 1 czerwca 1938
Na "New Bedford" z portu Chatham rozpoczęli przeprawę przez Atlantyk Thomas Crapo wraz z żoną; 22 lipca wylądowali w Newlyn w Wielkiej Brytanii.
piątek, 1 czerwca 1877