TYP: a1

WindWhisper z polską ekipą wygrał portowy etap The Ocean Race

poniedziałek, 9 stycznia 2023
Z mediów/PAP

W pierwszym, portowym wyścigu klasy VO65 tegorocznego The Ocean Race rozegranym 8 polska ekipa okazała się być bezkonkurencyjna.

Ścigało się sześć jednostek, w tym WindWhisper pod dowództwem hiszpańskiego skippera Pablo Arrarte. Trasa na planie prostokąta zlokalizowana była blisko brzegu, tak by kibice z bliska mogli obserwować zmagania żeglarzy. Po ciasnym początku, gdy cztery jachty szły dziób w dziób, WindWhisper szybko wyszedł na prowadzenie, którego nie oddał już do końca. Pozostałym ekipom nie udało się zmieścić w 15-minutowym limicie czasu liczonym od chwili przekroczenia mety przez zwycięzcę.

 

Za to zwycięstwo Racing Team zainkasował 6 punktów (reszta startujących załóg nie zdobyła ani jednego). Co prawda wyniki wyścigów portowych nie liczą się do klasyfikacji generalnej The Ocean Race Sprint Cup, ale mają znaczenie, jeśli załogi zdobędą w nim taką samą liczbę punktów.

W wyścigu portowym na pokładzie WindWhisper brali udział: Pablo Arrarte (skipper), Aksel Magdahl (nawigator), Mateusz Gwóźdż, Liz Wardley, Szymon Cierzan, Arianne van de Loosdrecht, Marcin Sutkowski, Antonio Cuervas-Mons Ruiloba, Magdalena Kwaśna, Guillermo Altadill oraz Tomasz Piotrowski (on board reporter).

15 stycznia rozpocznie się wyścig na trasie z Alicante do Mindelo na Wyspach Zielonego Przylądka. Wyścig można śledzić na stronie theoceanrace.com

 

Tagi: The Ocean Race, WindWhisper
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2
popularne artykuły

Kalendarium: 10 października

Katamaran "Playstation" bije rekord Atlantyku (4 dni, 17 godzin, 28 minut, 6 sekund).
środa, 10 października 2001
Na "Nord V" Andrzej Urbańczyk wystartował do kolejnej próby opłynięcia kuli ziemskiej. Z powodu awarii rejs został przerwany.
sobota, 10 października 1992
Urodził się Tadeusz Prechitko, jachtowy kapitan żeglugi wielkiej, pilot chorągwi w Wolnym Mieście Gdańsk, słynny z racji zwycięstwa w regatach Sopot-Kilonia (1936 rok) na s/y "Korsarz".
piątek, 10 października 1913