TYP: a1

Bitwa o Gotland – Delphia Challenge 2017. Rekordowa liczba zgłoszeń w pierwszej dobie zapisów

wtorek, 17 stycznia 2017
Informacja prasowa

Wielka Żeglarska Bitwa o Gotland przyciąga coraz więcej chętnych. Do startu w tym najtrudniejszym morskim wyścigu w Polsce, wrześniowych regatach samotników non-stop dookoła Gotlandii już w pierwszej dobie po uruchomieniu zapisów zgłosiła się rekordowa liczba chętnych.

Bitwa o Gotland

Tegoroczne, szóste już regaty Bitwa o Gotland, rozpoczną się 10 września, tradycyjnie w samo południe. Po raz trzeci z kolei strategicznym partnerem Bitwy pozostaje firma Delphia, a oficjalna nazwa imprezy to Wielka Żeglarska Bitwa o Gotland – Delphia Challenge 2017. Zawodnicy I organizatorzy, a także kibice, ponownie skorzystają z gościnności Mariny Delphia w Górkach Zachodnich, będącej portem startu i mety. Po raz kolejny będzie się tu mieściło Biuro Regat, a każdy wojownik powracający z morza będzie witany jak zwycięzca.

 

Prestiż tych wyjątkowych regat wciąż rośnie, choć skala trudności jest ogromna. Rośnie też co roku liczba chętnych do startu i zmierzenia się z 500 milami samotności na jesiennym Bałtyku.

 

Otwarcie listy zgłoszeń nastąpiło wieczorem 2 stycznia, a już w pierwszej dobie zgłosiło się 23 żeglarzy. Obecnie zarejestrowano 33 chętnych, trwa weryfikacja dokumentów. Zgłoszenia będą rejestrowane do dnia 15.08.2017. Aktualny regulamin regat znajduje się na stronie http://bitwaogotland.pl w zakładce „Dokumenty”.

 

„Zainteresowanie Bitwą o Gotland przekracza nasze oczekiwania” – komentuje Krystian Szypka, pomysłodawca i uczestnik pierwszych edycji, a obecnie dyrektor regat. „Już pierwszego dnia zgłosiło się więcej chętnych, niż startowało w 2015 roku. Ubiegłoroczna flota liczyła 25 jachtów, a liczba ta wynikała ze względów bezpieczeństwa i wprowadzonego po raz pierwszy limitu miejsc” – dodaje.

 

Do rywalizacji o tytuł bohatera Bałtyku zgłaszają się zarówno weterani tych najtrudniejszych bałtyckich regat, jak i nowi śmiałkowie. Ze względów organizacyjnych liczba zawodników znów będzie ograniczona. Limit miejsc wynosi obecnie, tak jak w roku ubiegłym, 25, ale organizatorzy nie wykluczają możliwości rozszerzenia listy i  w związku z tym zwiększenia liczby jachtów osłonowych. Jednocześnie zapowiadają podniesienie wymagań dotyczących wyposażenia bezpieczeństwa. Od tego roku obowiązkowe będzie posiadanie tratwy, radioboi EPIRB lub lokalizatora PLB a także TPS, czyli kombinezonu ograniczającego wychłodzenie.

 

Planowana jest również organizacja nieobowiązkowego szkolenia dla zawodników z zakresu indywidualnych technik ratowniczych Sea Survival. „To m.in. ćwiczenia z tratwą ratunkową, ewakuacja z jachtu, strategia przetrwania” – wyjaśnia Krystian Szypka. „Całe szkolenie odbywa się w warunkach morskich - wodowanie tratwy z jachtu, skok do wody z jachtu w sztormiaku i kamizelce pneumatycznej. Takie podejście zdecydowanie podnosi efektywność szkolenia w porównaniu z typowymi zajęciami basenowymi” – dodaje.

 

Dyrektor regat zapowiada też, takie jak w ubiegłym roku, obowiązkowe dla wszystkich zawodników szkolenie SAR przed startem. Każdy jacht będzie również musiał, tak jak do tej pory, przejść kontrolę techniczną, a każdy zgłoszony zawodnik – weryfikację przygotowania. Priorytetem organizatorów pozostaje niezmiennie bezpieczeństwo zawodników.

Tagi: Bitwa o Gotland, regaty, samotnicy
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 7 maja

Na Cmentarzu Bródnowskim w Warszawie pochowano Leszka Błaszczyka, żeglarza, dziennikarza, wieloletniego redaktora naczelnego "Żagli". W czasie II wojny światowej - członek harcerskich "Szarych Szeregów", później deportowany do Niemiec na przymusowe roboty
środa, 7 maja 2008
Ze Świnoujścia wyruszył w rejs s/y "Bies" pod Kapitanem Bogdanem Prądzyńskim; w powrót do kraju jacht wystartował 15 lipca 1976 r. pod Kpt. Stanisławem Horeckim (zakończenie rejsu 15 października w Kołobrzegu).
środa, 7 maja 1975
Na południowym Atlantyku sir Alec Rose zamyka wokółziemską pętlę na "Lively Lady".
sobota, 7 maja 1966
Patent kapitański zdobywają Krystyna Chojnowska-Liskiewicz i Dariusz Bogucki.
sobota, 7 maja 1966
Zwodowano żaglowiec "Preussen", jeden z największych żaglowców świata; statek pływał z Europy do Ameryki Południowej, a po kolizji (1910 r.) z parowcem "Brighton" uległ uszkodzeniu, zakotwiczony - zerwał się z kotwicy i rozbił na skałach.
środa, 7 maja 1902
Zwodowano "Victory" - statek flagowy Horatio Nelsona, sławny udziałem w bitwie pod Trafalgarem; obecnie okręt stoi w suchym doku w Portsmouth pełniąc funkcję muzeum.
wtorek, 7 maja 1765