TYP: a1

Łodzie rekreacyjne na wodach jezior

czwartek, 28 maja 2015
Artykuł sponsorowany
Wielbiciele przemierzania szlaków wodnych łodziami rekreacyjnymi nie mają powodów do narzekań. Nasz kraj słynie z wielu pięknych jezior, które są doskonałym miejscem na odpoczynek na „łajbie”. I śmiało można powiedzieć, że liczba osób preferujących taką formę spędzania wolnego czasu sukcesywnie rośnie.

Sailing boat

Oczywiście rodzajów dostępnych łodzi rekreacyjnych jest wiele. Zazwyczaj napędzane są one silnikami o mocy od 30 do 50 KM. Poruszają się z prędkością ustawioną mechanicznie przez czarterodawcę na 6-8 km/h z możliwością zerwania blokady - w wypadku groźby zderzenia. Ich konstrukcja zapewnia pełen komfort i możliwość swobodnego pływania nawet dla całej rodziny.

Obecnie na rynku działa wiele firm specjalizujących się w produkcji łodzi rekreacyjnych. Jeśli chcielibyśmy również dołączyć do grona producentów powinniśmy wiedzieć, że obowiązuje dyrektywa 2003/44/WE, zwana dyrektywą RCD. Ma ona zastosowanie właśnie do pływających jednostek rekreacyjnych dowolnego typu, o dowolnym napędzie, o długości kadłuba od 2,5 m do 24 m. Kompletnych i częściowo wyposażonych oraz do ich elementów.

Czyli zanim producent dopuści swój produkt do sprzedaży musi udowodnić, że rekreacyjna jednostka pływająca spełnia wymagania zawarte w wyżej wspomnianej dyrektywie. Za sprawdzenie zgodności odpowiada jednostka notyfikowana – przeprowadza ona kontrolę danego wyrobu, dokonuje obliczeń oraz innego rodzaju ocen. Następnie przygotowuje sprawozdanie o zgodności łodzi z wymaganiami oraz informuje osobę odpowiedzialną za wprowadzanie produktu do obrotu o jej obowiązkach.

Zadaniem producenta jest już tylko sporządzenie deklaracji zgodności i umieszczenie znaku CE na rekreacyjnej jednostce pływającej - łącznie z numerem identyfikacyjnym jednostki notyfikowanej.

W momencie, kiedy wszystkie kroki zostaną już zrealizowane, łódź wraz z pełną załogą może bezpiecznie pływać na wodach polskich i europejskich jezior.
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 16 czerwca

Stocznia w Gandawie przekazała armatorowi Star Clipper wielki pasażerski żaglowiec "Star Flyer", oceniony jako "żeglarski szlagier" z racji rozwiązań technologicznych.
niedziela, 16 czerwca 1991
W Goteborgu kończą się regaty Volvo Ocean Race 9 edycji, wygrywa Mike Senderson na "ABN Ambro Bank".
piątek, 16 czerwca 2006
Zmarł Bernard Moitessier, m.in. słynny z rejsu na jachcie "Joshua" dookoła świata, autor wielu książek żeglarskich, m.in. "Pod żaglami wokół Hornu", Długa droga".
czwartek, 16 czerwca 1994
Serge Madec na "Jet Services V" ustanowił rekord przejścia północnego Atlantyku na 6 dni, 13 godzin, 3 minuty i 32 sekundy. Później rekord ten został pobity przez Steve'a Fossetta na "Playstation" (4 dni, 17 godzin, 28 minut i 6 sekund).
sobota, 16 czerwca 1990