TYP: a1

Budowa największego na świecie katamaranu opóźniona

poniedziałek, 12 października 2015
z mediów | JM
"Pioneering Spirit" ma być największym w historii katamaranem i nadzieją na rozpoczęcie nowej ery w produkcji statków do podwodnych operacji przemysłowych. Jednak marzenia te odłożyć trzeba jeszcze co najmniej do pierwszej połowy przyszłego roku. Wtedy dopiero - według najnowszych planów - jednostka zostanie ukończona.



Przedstawiciele szwajcarskiej firmy Allseas - światowego lidera w projektowaniu i budowaniu podwodnych konstrukcji - potwierdzili w zeszłym tygodniu, że budowa "Pioneering Spirit" zostanie opóźniona. Budowany od pięciu lat - początkowo w Korei Południowej, a od zeszłego roku w Rotterdamie - katamaran jest jedną z najbardziej wyczekiwanych jednostek na świecie. Nic w tym dziwnego, ponieważ ma to być statek na miarę nowej ery wśród jednostek przemysłowych. Szwajcarski gigant będzie miał 382 metry długości i 124 szerokości. Jego wyporność wyniesie 900 tysięcy ton, a nośność 48 tysięcy.

Zaletą katamaranu będzie też jego wszechstronność. Ma on służyć na Morzu Północnym, gdzie będzie wykorzystywany zarówno do instalacji, jak i demontażu nawodnych i podwodnych konstrukcji, takich jak platformy wiertnicze. Cena projektu "Pioneering Spirit" wyniesie co najmniej 3 miliardy dolarów.
Tagi: katamaran, największy, opóźnienie, Szwajcaria, platforma
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 17 czerwca

Początek samotnej żeglugi Krzysztofa Baranowskiego w rejsie dookoła świata na s/y "Polonez" od Newport do Plymouth (25.05.1973 r.). Etap od Plymouth do Newport (17.07.1972 r.) był udziałem w Regatach Samotnych Żeglarzy, które Kapitan Krzysztof Baranowski
sobota, 17 czerwca 1972
Z Plymouth do Newport startują III regaty OSTAR z udziałem Krzysztofa Baranowskiego na s/y "Polonez", Teresy Remiszewskiej na s/y "Komodor" i Zbigniewa Puchalskiego na s/y "Miranda". Regaty wygrał Alain Colas na "Pen Duick IV".
sobota, 17 czerwca 1972