Budowa nowego rosyjskiego lodołamacza o napędzie nuklearnym rozpocznie się jeszcze w tym roku, ogłosił dyrektor rosyjskiego armatora Rosatomflot. Będzie to największy i najpotężniejszy atomowy lodołamacz, jaki kiedykolwiek powstał. Przewidywany koszt budowy, która potrwa 6 lat, jest szacowany na 1,1 mld €.
Lodołamacz zapoczątkuje nowy typ LK60 - będą to jednostki o mocy 60 MW i zanurzeniu od 8,5 m do 10,8 m. Nowe lodołamacze mają być szersze o 4 m od obecnie używanych, 30-metrowych. Rosja odgrywa wiodącą rolę w wykorzystaniu atomowych lodołamaczy w celu zapewnienia żeglugi w Arktyce i na innych zamarzających morzach. Aby skutecznie działać w Arktyce Rosatomflot planuje rozwój floty lodołamaczy, która jest kluczowym elementem infrastruktury Północnej Drogi Morskiej.
Opuścił Bermudę jacht "Gemini" z zamiarem ustanowienia polonijnego rekordu trasy z St. George's do portu Horta na Azorach. Przybył tam 18 sierpnia. Trasę 1,905 mil "Gemini" przebyl w 13 dni, 19 godzin, 29 minut i 20 sekund. Jest to rekord dla jachtów polo
środa, 4 sierpnia 2004
Z Plymouth wystartowały regaty Anglia-Australia (Parmelia Cup) z okazji 150 rocznicy przybycia do Freemantle angielskiego żaglowca "Parmelia" z pierwszymi cywilnymi kolonistami; bezwzględnie najszybszy w tym wyścigu był "Wojewoda Pomorski" dowodzony przez
sobota, 4 sierpnia 1979
S/y "Alf" pod dowództwem Kpt. Bogdana Olszewskiego wyruszył w udany rejs do Murmańska (powrót 29.09)
piątek, 4 sierpnia 1972
Na pokładzie jachtu "Generał Zaruski" rozpoczął się XVI Sejmik PZŻ, na którym na prezesa wybrano Kazimierza Petrusewicza, wychowanka Państwowej Szkoły Morskiej w Tczewie, później wiceministra żeglugi i profesora UW