Przedłuża się remont jednej z najsłynniejszych atrakcji turystycznych Polski - Kanału Elbląskiego.
W czwartek oddano do użytku wyremontowane śluzy: Ostródę i Małą Ruś, do końca sierpnia zmodernizowane zostaną dwie pozostałe: Miłomłyn i Zielona, jednak rewitalizacja całego Kanału zakończy się dopiero w przyszłym roku. Do wyremontowania pozostała jeszcze jego największa atrakcja: pięć zabytkowych pochylni (w Buczyńcu, Kątach, Oleśnicy, Jeleniach i Całunach), dzięki którym Kanał stanowi unikatowy zabytek hydrotechniczny.
Początkowo zakładano, że pochylnie zostaną oddane do użytku już w tym sezonie żeglarskim, jednak ich modernizacja okazała się bardziej skomplikowana, niż się spodziewano. Po spuszczeniu wody okazało się, że część XIX-wiecznych urządzeń jest w złym stanie. Problemem był również brak pełnej dokumentacji.
Jest to pierwszy generalny remont Kanału w 150-letniej historii jego istnienia. Planowany koszt prac to ok. 115 mln zł. Współfinansowany jest ze środków europejskich.
Urodził się Czesław Gogołkiewicz, jachtowy kapitan żeglugi wielkiej, kierownik biura projektowego stoczni im. Teligi, projektant "Spaniela", "Nike", "Raczyński II". Zginął na morzu.