Sydney-Hobart to jedne z najtrudniejszych i najbardziej znanych regat żeglarskich. Od czasu pierwszego wyścigu w 1945 roku stały się jednymi z trzech najważniejszych regat oceanicznych, na który ściągają jednostki ze wszystkich zakątków globu. W tym roku do wyścigu przystąpiło 87 jachtów, jednak z powodu trudnych warunków atmosferycznych 19 z nich musiało się wycofać.
Tegoroczne 66. regaty okazały się szczęśliwe dla załogi australijskiego jachtu "Wild Oats XI", dowodzonego przez Marka Richardsa. Jacht był najszybszy w czasie rzeczywistym i pokonał 628 mil w 2 dni, 7 godzin, 37 minut i 20 sekund, z przeciętną prędkością około 11 węzłów. Początkowo istniały pewne wątpliwości odnośnie sposobu przekazania meldunku o minięciu jednego z punktów kontrolnych, jednak zostały one wyjaśnione i załoga "Wild Oats XI" może oficjalnie cieszyć się ze zwycięstwa.
W czasie przeliczeniowym najszybciej pokonał trasę 16 metrowy jacht "Secret Men’s Business 3.5". Tattersall's Cup odebrał jego skipper i właściciel - Geoff Boettcher.
Opuścił Bermudę jacht "Gemini" z zamiarem ustanowienia polonijnego rekordu trasy z St. George's do portu Horta na Azorach. Przybył tam 18 sierpnia. Trasę 1,905 mil "Gemini" przebyl w 13 dni, 19 godzin, 29 minut i 20 sekund. Jest to rekord dla jachtów polo
środa, 4 sierpnia 2004
Z Plymouth wystartowały regaty Anglia-Australia (Parmelia Cup) z okazji 150 rocznicy przybycia do Freemantle angielskiego żaglowca "Parmelia" z pierwszymi cywilnymi kolonistami; bezwzględnie najszybszy w tym wyścigu był "Wojewoda Pomorski" dowodzony przez
sobota, 4 sierpnia 1979
S/y "Alf" pod dowództwem Kpt. Bogdana Olszewskiego wyruszył w udany rejs do Murmańska (powrót 29.09)
piątek, 4 sierpnia 1972
Na pokładzie jachtu "Generał Zaruski" rozpoczął się XVI Sejmik PZŻ, na którym na prezesa wybrano Kazimierza Petrusewicza, wychowanka Państwowej Szkoły Morskiej w Tczewie, później wiceministra żeglugi i profesora UW