TYP: a1

Udany start szczecińskich załóg w Darłowie

poniedziałek, 1 września 2014
Informacja prasowa
W dniach od 21 do 24 sierpnia w Darłowie odbyły się Morskie Żeglarskie Mistrzostwa Polski 2014 w formule ORC International.



Na starcie do waliki o medale stawiło się 15 najlepszych załóg z Polski, w tym kilka z naszego regionu. Jachty zostały zwyczajowo podzielone na 2 grupy: większe i szybsze jednostki walczyły o złoto w grupie ORC Int. I, natomiast mniejsze jachty ale w liczniejszej grupie stanęły do walki o najwyższe laury w grupie ORC Int. II. Wśród nich na jachcie Master3, w składzie: Bogdan Wrzesień, Darek Konopczak, Adam Laskowski i Olek Waszkiewicz - reprezentanci szczecińskiego Centrum Żeglarskiego. W pierwszej grupie zabrakło niestety 2 czołowych załóg z Trójmiasta i Ustki. Obie z powodów technicznych nie mogły stawić się na starcie Mistrzostw.

Jak przystało na regaty tej rangi obserwować można było na wodzie wiele ciekawych pojedynków a niejednokrotnie o kolejności na mecie, zarówno po przeliczeniu jak i bezpośrednio, decydowały pojedyncze sekundy. Jeśli dodamy do tego wiatr wiejący z siłą między 4 a 7 st. B oraz wysokie fale nie trudno sobie wyobrazić, że widowisko było interesujące nawet dla plażowiczów nie znających się na żeglarstwie.

W pierwszym dniu odbyły się 3 wyścigi: 2 krótkie (tzw. up&down) oraz wyścig średni. I już po pierwszym dniu można było zauważyć, że w grupie mniejszych jachtów faworytami byli szczeciński Smyczek, trójmiejski Oiler III oraz również szczeciński Master3. Jednak kolejne 4 jachty miały na tyle niewielką stratę, że jeszcze nie można było przesądzać ich losów. Natomiast w grupie ORC I każdy poza Bryzą 33 miał szansę na zwycięstwo.

Drugi dzień regat to długi wyścig. Ważny bo z dużą wagą punktową. Bardzo silny wiatr był dużym wyzwaniem szczególnie dla najmniejszych jednostek – nie obyło się bez awarii i porwanych żagli. Po tym wyścigu stało się jasne, że w ORC II podium podzielą między siebie załogi Smyczka, Oilera III oraz Mastera3. Tylko awarie lub na prawdę poważne błędy w dwóch ostatnich wyścigach mogły pozbawić te załogi medali. Z kolei w grupie większych jednostek sprawa zwycięstwa była nadal otwarta.

2 ostatnie, niedzielne wyścigi ustaliły kolejność na podium. W ORC I szczeciński Kingfisher rzutem na taśmę wdrapał się na najwyższy stopień podium – decydowały pojedyncze sekundy.

Nie inaczej było w grupie mniejszych jachtów. W pierwszym niedzielnym wyścigu różnice na mecie pomiędzy czołowymi jachtami były 3-4 sekundowe.

Ostatecznie podium wyglądało następująco:

ORC I
1. Kingfisher (Szczecin)
2. Hobart
3. Aquarella

ORC II
1. Smyczek (Szczecin)
2. Oiler III
3. Master3 (Szczecin)

To duży sukces szczecińskich żeglarzy, 3 medale trafiły do Szczecina. Gratulacje dla zwycięzców.

TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 4 sierpnia

Opuścił Bermudę jacht "Gemini" z zamiarem ustanowienia polonijnego rekordu trasy z St. George's do portu Horta na Azorach. Przybył tam 18 sierpnia. Trasę 1,905 mil "Gemini" przebyl w 13 dni, 19 godzin, 29 minut i 20 sekund. Jest to rekord dla jachtów polo
środa, 4 sierpnia 2004
Z Plymouth wystartowały regaty Anglia-Australia (Parmelia Cup) z okazji 150 rocznicy przybycia do Freemantle angielskiego żaglowca "Parmelia" z pierwszymi cywilnymi kolonistami; bezwzględnie najszybszy w tym wyścigu był "Wojewoda Pomorski" dowodzony przez
sobota, 4 sierpnia 1979
S/y "Alf" pod dowództwem Kpt. Bogdana Olszewskiego wyruszył w udany rejs do Murmańska (powrót 29.09)
piątek, 4 sierpnia 1972
Na pokładzie jachtu "Generał Zaruski" rozpoczął się XVI Sejmik PZŻ, na którym na prezesa wybrano Kazimierza Petrusewicza, wychowanka Państwowej Szkoły Morskiej w Tczewie, później wiceministra żeglugi i profesora UW
niedziela, 4 sierpnia 1946