TYP: a1

Sześć pirackich ataków w cieśninie Malakka

poniedziałek, 24 sierpnia 2015
z mediów | JM
W ciągu jednego weekendu doszło aż do sześciu ataków pirackich w cieśninie Malakka, oddzielającej Półwysep Malajski od Sumatry. Miejsce to jest uznawane za szczególnie niebezpieczne dla statków, ze względu na rozboje i porwania.

Cieśnina Malakka

Cieśnina Malakka, stanowiąca fragment najkrótszej trasy z Chin do Indii, od wieków jest owiana złą sławą. Szlak ten jest równie uczęszczany - przepływa tędy około 20 procent towarów przewożonych drogą morską - co niebezpieczny. Cieśnina jest bardzo wąska, a na jej powierzchni znajduje się mnóstwo niezamieszkałych wysepek. Bezpieczeństwu statków nie pomagał również fakt, że stosunki pomiędzy Indonezją i Malezją, między którymi znajduje się cieśnina, nie należały do najlepszych. Jeszcze dziesięć lat temu, ataki z cieśniny Malakka stanowiły 30 procent wszystkich działań piratów na świecie.

W 2005 roku władze Malezji, Indonezji, Singapuru i Tajlandii, wypowiedziały piratom wojnę. Do akcji włączono nawet wojskowe samoloty. Od tego czasu, liczba ataków w cieśninie znacząco zmalała. Jak jednak pokazują wydarzenia z piątku i soboty, piractwa nie udało się do końca wyplenić. Właśnie w ostatni weekend doszło w tym miejscu aż do sześciu prób rabunku, szczęśliwie zakończonych niepowodzeniem. Istnieją podejrzenia, że za wszystkimi atakami stoi jedna grupa przestępców.
Tagi: Malakka, piraci, atak, cieśnina, Indonezja, Malezja
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 16 czerwca

Stocznia w Gandawie przekazała armatorowi Star Clipper wielki pasażerski żaglowiec "Star Flyer", oceniony jako "żeglarski szlagier" z racji rozwiązań technologicznych.
niedziela, 16 czerwca 1991
W Goteborgu kończą się regaty Volvo Ocean Race 9 edycji, wygrywa Mike Senderson na "ABN Ambro Bank".
piątek, 16 czerwca 2006
Zmarł Bernard Moitessier, m.in. słynny z rejsu na jachcie "Joshua" dookoła świata, autor wielu książek żeglarskich, m.in. "Pod żaglami wokół Hornu", Długa droga".
czwartek, 16 czerwca 1994
Serge Madec na "Jet Services V" ustanowił rekord przejścia północnego Atlantyku na 6 dni, 13 godzin, 3 minuty i 32 sekundy. Później rekord ten został pobity przez Steve'a Fossetta na "Playstation" (4 dni, 17 godzin, 28 minut i 6 sekund).
sobota, 16 czerwca 1990