TYP: a1

Pierwszy w pełni elektryczny statek

środa, 22 listopada 2017
Z mediów/MF

To może być przełomowa chwila dla transportu wodnego. W chińskim mieście Kanton zwodowano pierwszy na świecie w pełni elektryczny statek. 

 

Statek został wybudowany przez stocznię Guangzhou Shipyard International Company. Dwugodzinne ładowanie baterii pozwala mu na przepłynięcie około 80 kilometrów. Okręt ma długość 70,5 metra i szerokość 13,9 metra oraz głębokość 4,5 metra. Całkowita pojemność baterii wynosi 2400 kWh. Maksymalna prędkość statku do 12,8 km/h.

 

Jak podkreślają chińskie media, okręt nie zużywa węglowodorów oraz nie wytwarza odpadów, które trafiałyby do wód mórz i oceanów. Będzie używany do przewozu węgla głównie na Rzece Perłowej i innych zbiornikach wodnych. 
- „Ponieważ statek jest w pełni elektryczny, nie stanowi zagrożenia dla środowiska. Wkrótce ta technologia będzie używana także w produkcji okrętów pasażerskich lub przemysłowych” – powiedział Huang Jialin, prezes i dyrektor generalny Hangzhou Model Ship Design & Research Co., który zaprojektował opisywany statek elektryczny.


Statek w miniony weekend przechodził testy na wodach w pobliży wyspy Longxue. 

Tagi: statek, elektryczność, ekologia
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 17 czerwca

Początek samotnej żeglugi Krzysztofa Baranowskiego w rejsie dookoła świata na s/y "Polonez" od Newport do Plymouth (25.05.1973 r.). Etap od Plymouth do Newport (17.07.1972 r.) był udziałem w Regatach Samotnych Żeglarzy, które Kapitan Krzysztof Baranowski
sobota, 17 czerwca 1972
Z Plymouth do Newport startują III regaty OSTAR z udziałem Krzysztofa Baranowskiego na s/y "Polonez", Teresy Remiszewskiej na s/y "Komodor" i Zbigniewa Puchalskiego na s/y "Miranda". Regaty wygrał Alain Colas na "Pen Duick IV".
sobota, 17 czerwca 1972