TYP: a1

Pierwszy w pełni elektryczny statek

środa, 22 listopada 2017
Z mediów/MF

To może być przełomowa chwila dla transportu wodnego. W chińskim mieście Kanton zwodowano pierwszy na świecie w pełni elektryczny statek. 

 

Statek został wybudowany przez stocznię Guangzhou Shipyard International Company. Dwugodzinne ładowanie baterii pozwala mu na przepłynięcie około 80 kilometrów. Okręt ma długość 70,5 metra i szerokość 13,9 metra oraz głębokość 4,5 metra. Całkowita pojemność baterii wynosi 2400 kWh. Maksymalna prędkość statku do 12,8 km/h.

 

Jak podkreślają chińskie media, okręt nie zużywa węglowodorów oraz nie wytwarza odpadów, które trafiałyby do wód mórz i oceanów. Będzie używany do przewozu węgla głównie na Rzece Perłowej i innych zbiornikach wodnych. 
- „Ponieważ statek jest w pełni elektryczny, nie stanowi zagrożenia dla środowiska. Wkrótce ta technologia będzie używana także w produkcji okrętów pasażerskich lub przemysłowych” – powiedział Huang Jialin, prezes i dyrektor generalny Hangzhou Model Ship Design & Research Co., który zaprojektował opisywany statek elektryczny.


Statek w miniony weekend przechodził testy na wodach w pobliży wyspy Longxue. 

Tagi: statek, elektryczność, ekologia
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 9 listopada

Z francuskiego Les Sables d'Olonne po raz czwarty ruszają najtrudniejsze żeglarskie regaty Vendee Globe Challenge.
czwartek, 9 listopada 2000
W Warszawie reaktywowano Polski Związek Żeglarski.
piątek, 9 listopada 1956
We francuskim Bordeaux zwodowano "France II", wtedy największy żaglowiec na świecie; pięciomasztowy statek miał 127,4 m i wyporność 5 900 ton. Statek zatonął 12 lipca 1922 roku na Nowej Kaledonii.
czwartek, 9 listopada 1911