Forty przy ujściu Tamizy zaprojektował w 1942 roku Guy Maunsell. Miały stanowić zaporę ogniową przed atakiem z powietrza i wody. Każdy fort składał się z siedmiu wież, z których jedna pełniła rolę wieży kontrolnej, inna oświetleniowej, a reszta była wieżami strzelniczymi. Trzy forty oddano do użytku dosyć szybko, bo już w 1943 roku. Woda ma tutaj nie więcej jak 30 metrów głębokości. Forty miały swój udział w II Wojnie Światowej i bez wątpienia dowiodły swojej wartości. Po wojnie zlecono nawet wybudowanie więcej takich konstrukcji. Ciekawostką jest, że w latach 60. i 70. nadawało z nich pirackie radio.
Stocznia w Gandawie przekazała armatorowi Star Clipper wielki pasażerski żaglowiec "Star Flyer", oceniony jako "żeglarski szlagier" z racji rozwiązań technologicznych.
niedziela, 16 czerwca 1991
W Goteborgu kończą się regaty Volvo Ocean Race 9 edycji, wygrywa Mike Senderson na "ABN Ambro Bank".
piątek, 16 czerwca 2006
Zmarł Bernard Moitessier, m.in. słynny z rejsu na jachcie "Joshua" dookoła świata, autor wielu książek żeglarskich, m.in. "Pod żaglami wokół Hornu", Długa droga".
czwartek, 16 czerwca 1994
Serge Madec na "Jet Services V" ustanowił rekord przejścia północnego Atlantyku na 6 dni, 13 godzin, 3 minuty i 32 sekundy. Później rekord ten został pobity przez Steve'a Fossetta na "Playstation" (4 dni, 17 godzin, 28 minut i 6 sekund).